Usein kysytyt kysymykset

FAQ in english here.

Millä voin katsoa lähetystä?

Lähetysten katsominen onnistuu yleisimpien selainten uusimmilla versioilla, joissa javascript on kytketty päälle.

Emme voi kaikissa tapauksissa taata Chromecastin tai Äly-TV-laitteiden toimivuutta.

Toimiiko lähetys XX-laitteella?

Emme voi ottaa kantaa yksittäisiin laitteisiin tai laite-selain-yhdistelmiin, sillä niitä on yksinkertaisesti liikaa testattavaksi.

Voinko katsoa lähetystä Chromecastilla?

Chromecastin toiminta riippuu käyttöjärjestelmästä, laitteesta ja selaimesta.

Meillä ei tällä hetkellä ole mobiiliaplikaatiota, joten LiveKatsomo on täysin selaimeen pohjautuva palvelu.

Esimerkiksi Apple ei tue Chromecastia suoraan mobiiliselaimista. Emme siis voi taata Chromecastin toimivuutta kaikilla laitteilla ja alustoilla.

Ticketmaster / Nettilippu: Syötin koodin ticket-kenttään, miksi en pääse katsomaan lähetystä?

Lähetystä pääsee katsomaan, kun lippu on rekisteröitynyt järjestelmäämme ja se on aktivoitu.

Etukäteen ostetut liput aktivoituvat tuntia ennen lähetyksen alkua, jolloin näkyviin saa videosoittimen ja lähetystsätin. Myöhemmin ostetut liput aktivoituvat, kun ne ovat päivittyneet järjestelmäämme. Viive päivittymisessä voi olla 10 minuuttia ostotapahtumasta.

Lähetys lähtee pyörimään noin 15 minuuttia ennen ilmoitettua lähetysaikaa. Tätä ennen videosoitin näyttää latausikonia.

Miksi videosoittimessa pyörii ”rengas”/latausikoni?

Latausikoni pyörii videosoittimessa silloin kun soitin yrittää ladata videota. Latausikoni näkyy soittimessa kun:

  • lähetys ei ole alkanut
  • videosoitin vaihtaa laatuasetusta, kun soittimessa laadussa valittuna ”auto” (ratas-ikoni)
  • internetyhteyden laatu tai nopeus ei ole riittävä

Mikäli latausikoni pyörii pidemmän aikaa ruudulla kesken lähetyksen, voit yrittää ladata sivun uudelleen, asettaa videolaatua pienemmäksi videosoittimen oikean laidan ratas-kuvakkeesta tai kokeilla toista selainta / laitetta.

Lähetys pätkii, mitä voin tehdä?

  • Jos käytössäsi on VPN / Proxy -palvelu, kytke se pois päältä
  • Kokeile tyhjentää selaimen välimuisti ja ladata sivu uudelleen
  • Kokeile vaihtaa videon laatuasetusta pienemmäksi soittimen oikeasta alalaidasta (ratas-ikoni)
  • Tarkista, että laitteessasi on uusin selainversio ja päivitä tarvittaessa
  • Kokeile toista selainta
  • Kokeile toista laitetta

Pystyykö koodia käyttämään toisen kerran, jos sivu pitää ladata uudelleen?

Kyllä.

Pystyykö lähetystä kelaamaan?

Suora lähetys: Ei.
Jälkitallenne: Kyllä.

Miten pääsen katsomaan jälkitallennetta?

Mikäli lähetyksestä tulee jälkitallenne, tulee se katsottavaksi lähetysosoitteeseen lähetystä seuraavan arkipäivän aamuna kello 9.00 ellei toisin mainita. Lähetyksen katsomiseen vaadittu lippukoodi (”ticket”) / salasana (”password”) toimii myös tallenteeseen.

Miten lähetän viestin keskusteluun?

Keskusteluun voi osallistua syöttämällä nimimerkin ”Nimi”-kenttään ja viestin ”Viesti” -kenttään. Viesti lähtee joko ”Viesti”-kentän oikean laidan nuoli-ikonista tai enter-näppäimestä.

Ticketmaster / Nettilippu: Miten voin ostaa lipun lähetykseen tai jälkitallenteeseen?

Linkki lipunmyynnin sivulle löytyy striimisivun tekstistä.

Nettilippu.fi

Tämän osion vastaukset auttavat vain silloin, kun lippu on ostettu Nettilippu.fi -palvelusta.

Mistä löydän lippukoodin (”ticket”)?

Lippukoodina (”ticket”) toimii Nettilippu.fi -palvelusta saatava viivakoodi.